Meer klanten nodig? Zorg dat uw bedrijf online gevonden wordt!

 

Het discipline om beter online gevonden te worden, heet SEO: Search Engine Optimization. Het doel: ervoor zorgen dat uw website zo goed mogelijk scoort in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google, bij relevante zoektermen van potentiële klanten. Onmisbaar voor de slimmer ondernemer. Waarom? Het aantal online kopers blijft maar groeien. Online marketing is voor de moderne ondernemer onmisbaar.

Waarom SEO?

Het grote voordeel van SEO: zolang je er tijd en aandacht aan besteed kan het voor iedere ondernemer goede resultaten opleveren. SEO is namelijk geen kwestie van een zak met geld op tafel leggen (zoals dat wel kan bij betaald adverteren).  Er is slechts een beperkte investering nodig: tijd, kennis en toewijding. Wat gaan u die opleveren? Hordes bezoekers  – en dus potentiële klanten – voor uw website of –shop.

U heeft natuurlijk nooit de garantie dat uw website goed gaat scoren in de zoekmachine, maar met enkele basisprincipes moet u toch aardig uit de voeten kunnen:

De basis

Indien u SEO wilt gaan toepassen, dan zijn er drie belangrijke aspecten waar u rekening moet gaan houden.

  1. Het bepalen van zoekwoorden: De woorden waarmee men in de zoekmachine zoekt naar bepaalde informatie, producten of diensten. Bij bepaalde zoekwoorden wil je als bedrijf graag bovenaan in de resultaten verschijnen. Het is dan belangrijk om deze zoekwoorden op de website voor te laten komen.
  2. Websitetechniek: De zoekmachine wil de beste websites aan de bezoeker tonen. Dat betekent dat uw website qua inhoud goed moet zijn, maar ook qua kwaliteit aan een hoge standaard moet voldoen. U zult uw website dus allereerst technisch moeten optimaliseren. Er zijn veel aspecten waar u rekening mee moet houden.
  3. Content: Het tweede belangrijke aspect van SEO is de inhoud van de website. Deze moet uiteraard aansluiten op de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. Allereerst moet er dus genoeg content op de website zijn waaruit duidelijk wordt wat u als ondernemer voor producten of diensten aanbiedt

Tijd, kennis en toewijding

Bovenstaande tips zijn slechts een begin voor een goed SEO traject. U begrijpt al: goede SEO vraagt om de nodige tijd, kennis en toewijding. Bent u bereid om u hierin te verdiepen, dan kan het u echter veel opleveren! U kunt er ook voor kiezen om uw SEO traject uit te besteden bij een online marketing bureau. Een gespecialiseerd team kan u dan ontzorgen zodat u zich kunt richten op uw core business!

Happy Idiots

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Je mag gebruik maken van deze HTML tags en attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>